Solucja

Jest to solucja wersji na PC, ale pasuje mniej więcej do wszystkich wydań Another World. Gra zawiera 14 poziomów, do wpisania kodu na poszczególne poziomy wystarczy nacisnąć literę C w dowolnym momencie gry. Solucja pokazuje opis przejścia najkrótszą i najszybszą drogą, bez "zwiedzania" Innego Świata.




Poziom 1 Kod LDKD


Znajdujesz się w głębokim basenie wypełnionym cieczą. Oderwij się od tonącego biurka i wypłyń na powierzchnię, unikając macek. Po wyjściu z basenu skieruj się w prawo, rozkop pełzające robaki i uważaj na te spadające z sufitu (również rozkop). Idź dalej i zrób to samo, czyli rozkop wszystkie robaki. Idź dalej, na kolejnym ekranie, kiedy dojdziesz do samego środka, zza skał wyskoczy czarna bestia. Teraz biegiem skieruj się lewo i biegnij, mijając basen, aż do przepaści. Tam skocz na linę, która urwie się i znowu biegnij w prawo, mijając basen aż dotrzesz do miejsca, w którym ktoś ustrzeli bestię i profesora.


Poziom 2 Kod HTDC


Po przebudzeniu rozhuśtaj klatkę, naciskając na przemian strzałkę w prawo i w lewo. Kiedy klatka spadnie i zabije strażnika, weź leżący na ziemi pistolet. Skieruj się w prawo razem z nowo poznanym przyjacielem. Cały czas biegnij w prawo, rozwalając kolejnych strażników. Na drugim ekranie odwróć się w lewo i zastrzel goniącego przyjaciela strażnika. Biegnij dalej w prawo, aż napotkasz przeszkodę w postaci czarnej potrójnej zapory. Kiedy przyjaciel będzie zajmował się jej otworzeniem, Ty twórz pola siłowe i osłaniaj go przez strzałami. Kiedy przegroda się otworzy, biegnij w prawo i wejdź ze swoim przyjacielem na windę. Jeśli chcesz, możesz jechać na górę, czeka Cię tam panorama Innego Świata (warto zobaczyć). SKieruj się windą na sam dół. Idź w lewo i szybko zastrzel bystrego strażnika. Strzel w zielony przycisk. Teraz windą o jeden poziom wyżej. Idź w lewo, szybko zniszcz ścianę i biegnij do oporu w lewo. Twój przyjaciel otworzy Ci szyb w podłodze i wrzuci Cię tam.


Poziom 3 Kod CLLD


Tocz się w lewo, omijając buchającą parę, aż spadniesz. Dalej w prawo, omijając kolejną parę, aż spadniesz na dół między dwie pary. Turlaj się w prawo aż spadniesz, teraz w lewo i jak spadniesz to w prawo. Koniec poziomu.


Poziom 4 Kod LBKG


Jeśli masz jeszcze czym strzelać, rozwal trzy osłony z prawej. Następnie naładuj sobie pistolet wchodząc do pomieszczenia po lewej. Skieruj się w prawo, na zewnątrz rozwal obcego i biegnij dalej. Na następnym ekranie uważaj, bo jest przepaść. Podejdź do samej krawędzi i skocz. Rozwal skalną ściankę i wejdź do środka.


Poziom 5 Kod XDDJ


Idź w prawo i zeskocz do dziury. Dalej idź w prawo, przeskakując kolejne dziury, aż znajdziesz się pod wielkim zbiornikiem z wodą. Teraz podejdź maksymalnie do lewej strony ekranu i rozwal podporę zbiornika. Uciekaj przed wodą w lewo do samego końca, aż znajdziesz się na kamiennej platformie. Woda wyrzuci Cię do góry. Idź w prawo, rozwal skalną ściankę i idź dalej. Wejdź po schodach do góry, przeskocz na prawo, idź dalej,aż zobaczysz Twojego przyjaciela, który zablokował się w tunelu. Idź w prawo i rozwal strażnika, który nadejdzie z prawej. Biegnij w prawo, przeskocz schody i dalej w prawo. Na kolejnym ekranie zrób pole siłowe tuż przed czarnymi zaporami. Podejdź kawałek, aż zapory otworzą się i strażnik wypuści kulkę. wtedy cofnij się i czekaj na efekt. Idź dalej, rozwal ściankę i w prawo. Idź do samego końca, kucnij i poczekaj aż strażnik zatrzyma się dokładnie pod zielonym kryształem. Wtedy strzel w niego i strażnik padnie trupem. Wróć na lewo, teleportuj się do góry i naładuj pistolet. Zejdź na dół, biegnij w lewo, przeskocz schody i biegnij dalej do następnych. Nimi zejdź na dół i kieruj się w prawo, aż do wiszących żyrandoli. Zejdź na dół, rozwal strażnika. Wejdź spowrotem na górę i strzel w łańcuch od lampy, tym samym udrożniając przejście Przyjacielowi. Idź dalej i dalej, aż zostaniesz złapany przez wrogiego obcego. Kiedy profesor podniesie głowę, kopnij obcego w krocze i biegnij po pistolet, przetocz się i rozwal strażnika. Kieruj się w prawo i rozwal dwóch kolejnych obcych. Idź w prawo, aż znajdziesz się na skraju basenu.


Poziom 6 Kod FXLC


Jesteś na dnie pustego zbiornika. Idź w lewo, przeskakując kolejne pułapki i w miejscu, gdzie spadają głazy, skieruj się w górę. Strzel w nietoperza. Idź dalej i poczekaj, aż wisząca ośmiorniczka złapie nietoperza. Następnie skacz po stalaktytach aż do głazu w kształcie trójkąta, na którym już byłeś.

Poziom 7 Kod KRFK


Zeskocz po lewej stronie głazu, kucnij i strzel kulą w jego podstawę. Idź w górę i w prawo, aż dojdziesz pod zbiornik z wodą. Podejdź maksymalnie do lewej strony ekranu i strzel kulą w podstawę zbiornika. Teraz biegiem w lewo, aż staniesz na kamiennej platformie, która wyrzuci Cię w górę. Teraz w prawo, rozwal ściankę kulą i dalej biegiem w prawo i schodami w górę. Biegnij dalej, aż dotrzesz do pomieszczenia z kanałem wentylacyjnym na dole.

Poziom 8 Kod KLFB


Biegnij w prawo, gdy zejdziesz ze schodów nadejdzie strażnik, wiesz co z nim zrobić. Biegnij dalej, przeskocz dziurę nad schodami. W następnym pomieszczeniu musisz przechytrzyć strażnika wypuszczającego kule po podłodze. W tym celu podejdź kawałek do przodu, stwórz pole siłowe i podejdź jeszcze trochę, aż zapora się otworzy. Kiedy obcy wypuści kulę, cofnij się, zapora się zamknie, a kula zniszczy strażnika. Wejdź do środka, rozwal ściankę i idź dalej. W następnym pomieszczeniu nie ładuj jeszcze pistoletu na górze, tylko idź dalej. Na suficie wiszą trzy zielone kamienie, a na dole chodzi strażnik. Kucnij i zaczekaj na moment, gdy strażnik zatrzyma się pod klejnotem. Wtedy strzel z pistoletu. Cofnij się do sąsiedniego pomieszczenia, teleportuj się na górę i naładuj pistolet. Idź w lewo, następnie schodami w dół i teleportuj jeszcze raz w dół. Biegnij w lewo, rozwal strażnika, stań na szczycie schodów i strzel w łańcuch od żyrandola. Właśnie udrożniłeś przejście Przyjacielowi. Kieruj się spowrotem w prawo. Zostaniesz uderzony przez jednego z obcych. Kiedy Cię złapie, unieś głowę i kopnij go między nogi. Teraz biegiem po pistolet, przetocz się i strzel. Strażnik padnie trupem. W następnym pomieszczeniu ustaw się na środku i zabarykaduj się polami siłowymi, za chwilę z obu stron nadejdą strażnicy. Pojedynek jest trudny i nierówny, jednak za którymś razem Ci się uda. Ruszaj dalej.

Poziom 9 Kod BFLX


Stoisz nad brzegiem zbiornika z wodą. Skacz do środka, płyń w dół i w lewo. Nabierz powietrza w lewej pionowej rozpadlinie i płyń w dół i jeszcze raz w dół. Wyjdź z wody po prawej, przeskocz zęby i idź dalej. Strzel w strumień płynącej wody. Wracaj spowrotem na górę basenu, po drodze zaczerpnij powietrza. Biegnij dalej.

Poziom 10 Kod BRTD


Skocz do pionowego szybu, który widzisz przed sobą. Kiedy spadniesz na dół, szybko rozwal ściankę po prawej i biegnij dalej. Wszystkie zapory po drodze będą się otwierać, biegnij do samego końca, aż znajdziesz się dokładnie pod włazem w suficie. Ustaw pola siłowe i czekaj na Przyjaciela, który wciągnie Cię na górę.

Poziom 11 Kod TFBB


Wejdź na murek z lewej strony i biegnij dalej. Wejdź od prawej strony do budynku, postaw pole siłowe i rozwal strażnika. Idź dalej, aż dotrzesz do przepaści z wystającym baldachimem. Stań przy krawędzi, a Przyjaciel przerzuci Cię na drugą stronę. Odwróć się w lewo i skocz w dół. Spotkasz dwóch strażników - pole siłowe, superlaser i seria strzałów powinna załatwić sprawę. Idź dalej.

Poziom 12 Kod TXHF


Biegnij w lewo, mijając schody, aż dojdziesz do pomieszczenia z uciekającymi strażnikami. Jednemu obcemu nie udało się uciec, podejdź do niego na taką odległość, żeby podniósł ręce (stań mniej więcej na wysokości drzwi) i nacisnął przycisk w suficie. Drzwi zatrzasną się przed profesorem. Idź spowrotem w lewo i po schodach w górę. Przeskocz na prawo, ustaw pole siłowe i rozwal ściankę przed strażnikiem. Poczekaj, aż wypuści cztery pełzające kule i możesz go rozwalić. Przeskocz rozpadlinę i idź dalej. Teleportuj się w dół i od razu ustaw kilka pól siłowych z prawej. Mutant stojący po prawej rozwali zaporę przed Tobą, jeden superlaser i seria strzałów powinna wystarczyć żeby zniszczyć przeciwnika. Idź w prawo, teleportuj się w dół, strzel w urządzenie na ścianie i wracaj na górę. Dalej schodami w dół i skocz do dziury wywalonej przez bomby zrzucone przez strażnika. Kieruj się w prawo, w następnym pomieszczeniu zgaśnie światło, biegnij jednak dalej, strzelające lasery oświetlą Ci drogę. Zatrzymaj się przy prawej stronie ekranu i ostrożnie przejdź dalej, bo zaraz masz przed sobą przepaść. Przeskocz ją i pociągnij za dźwignię na ścianie. Właśnie otworzyłeś klatki z czarnymi bestiami, które widziałeś na początku gry. Skacz w dół i uciekaj w prawo do oporu. Teleportuj się w górę i biegnij w lewo. Twój Przyjaciel dosłownie spadnie Ci z nieba na głowę. Kieruj się za nim do dziwnego teleportu i jazda w górę. Zbiegnij po pochylni, a znajdziesz się w pomieszczeniu z potężnym pojazdem przypominającym skrzyżowanie czołgu i czarnej bestii, które widziałeś wcześniej. Wejdź do środka...

Poziom 13 Kod CKJL


Kiedy już wygodnie usadowisz się w czołgu, wciśnij górny przycisk, potem dolny i ten najbardziej na lewo. Teraz wciskaj po kolei od lewej-góry cztery przyciski. Zapali się następny biały migający. Wciśnij go, a nareszcie opuścisz arenę.

Poziom 14 Kod LFCK


Lądujesz w jakiejś dziwnej mutanckiej łaźni. Wyskocz z kapsuły i biegnij w prawo. Na następnym ekranie rozwal kilku strażników i idź dalej. Z witraża pośrodku wyskoczy Przyjaciel, od tej chwili już zawsze będziecie razem! Nagle, podłoga zarwała się pod profesorem i tyle miał towarzystwa. Na szczęście jakiś życzliwy "człowiek" podał mu pomocną dłoń i uratował mu życie, łapiąc go za rękę. Ale miał chyba za dużo siły, bo wyciągając go z przepaści, "przypadkiem" złamał mu obie nogi. Potem potężny kopniak pod żebra nie pozwolił już profesorowi podnieść się z ziemi. Jednak profesor dzielnie czołgał się ku czterem dziwnym dźwigniom z prawej. Kiedy strażnik znalazł się na środku ekranu, profesor pociągnął za pierwszą dźwignię. Potężny laser zwęglił natychmiast zaskoczonego mutanta. Strażnik padł trupem. Profesor szybko pociągnął za drugą dźwignię, otwierając właz w suficie. "Dobra, ciągnięcia na dzisiaj wystarczy - pomyślał profesor" i zaczął się czołgać do tyłu. Nagle tajemnicza siła wciągnęła go na górę, na dach czarnego budynku przypominającego bunkier. Na dachu, wśród chmur siedział czarny smok o przezroczystych skrzydłach. Profesor już miał krzyknąć: "aport!", jednak wykończony stracił przytomność i padł twarzą na zimny beton. Nagle silne ramiona podniosły go z ziemi i położyły na grzbiecie czarnego smoka. To był Przyjaciel. Smok rozpostarł skrzydła, wzbił się w powietrze i odleciał... Koniec.


"Now Go Back To Another Earth"